کیت UREA برند دلتا درمان (کد محصول: )

بازدیدها: 24 |
کیت UREA برند دلتا درمان

موجودی: 1

398،400 تومان 378،480 تومان

اندازه گیری اوره یک آزمایش متداول برای ارزیابی عملکرد کلیه است. همچنین می تواند به عنوان بخشی از یک غربالگری معمولی سلامتی استفاده شود. سلول ها در اثر نکروز و مرگ سلولی برنامه ریزی شده و فرایندی تحت عنوان آپوپتوز از بین می روند و اجزاء مولکولی آنها متابولیزه می شوند. بیشتر پروتئین بدن و در نتیجه اسیدهای آمینه، در عضلات اسکلتی قرار دارند.

  • کاربرد بالینی :

اندازه گیری اوره برای مواردی مانند، سنجش کلی عملکرد کلیه و سرعت تصفیه گلومرولی (GFR)، تشخیص افتراقی اورمی قبل کلیوی، کلیوی و بعد از کلیوی از یکدیگر به همراه تست کراتینین انجام می شود.

آمونیاک تولید شده در واکنش های دِآمیناسیون سمی بوده و باید به طریقی دفع شود. تشکیل اوره در کبد یکی از این راه ها است. گلوتامین ناقل آمونیاک در خون بوده و غلظت آن از سایر اسیدهای آمینه در خون بیشتر است. این اسید آمینه در کبد تحت اثرآنزیم گلوتامیناز به گلوتامیک اسید و آمونیاک تبدیل شده وآمونیاک تولیدی، وارد سیکل اوره شده و با ورود به خون و سپس ادرار دفع می گردد. در سیکل اوره 4 اسید آمینه شامل آرژنین، آسپارتات، اورنی تین، سیترولین شرکت می کنند. واکنش های این سیکل در میتوکندری و سیتوپلاسم سلول های کبدی انجام می شود.

در پستاندارانی که در خشکی زندگی می کنند، چرخه اوره مکانیسم انتخابی برای دفع نیتروژن است. به نیتروژن اوره BUN اطلاق می شود که ممکن است به دلیل نارسایی قلبی، سوختگی های شدید، دِهیدراتاسیون و انسداد جریان ادراری و مصرف پروتئین اضافی، افزایش پیدا کند. اندازه گیری اوره قبل از تجویز دامنه وسیعی از داروها (آلوپورینول، ایندومتاسین، دیورتیک های تیازیدی، تتراسیکلین ها) که پتانسیل آسیب کلیوی دارند، برای ارزیابی عملکرد کلیه کاربرد دارد.

مقادیر اوره در خانم ها پایین تر از آقایان می باشد. در برخی موارد این آزمایش جهت بررسی عملکرد کبد نیز انجام می شود. عواملی مانند کم آبی بدن، انفارکتوس میوکارد، خونریزی مجاری گوارشی، نکروز توبولی، انسداد به علت سنگ، تومورها، سرطان پروستات و مثانه و همچنین مواردی مانند کاهش وزن، نکروز حاد توبولی، نارسایی کلیه و داروهای نفروتوکسیک باعث افزایش سطح اوره خون می شوند.

همچنین مواردی مانند نارسایی کبدی، پرآبی بدن به علت سندرم ترشح نامناسب هورمون ضد ادراری (SIADH) به دلیل ترشح زیاد ADH توسط غده هیپوفیز خلفی ترشح می شود، سوء تغذیه و سوء جذب سندرم نفروتی و بارداری باعث کاهش اوره خون می شوند.

  • عوامل مداخله گر:

داروهایی مانند آلوپورینول، آمینوگلیکوزیدها، سفالوسپورین‌ها، سیس پلاتین، متیل دوپا و متوتروکسات، گوانیدین باعث افزایش سطح اوره خون می شوند همچنین داروهایی مانند استرپتومایسین و کلرامفنیکل باعث کاهش مقدار اوره خون می شوند.

نوشتن دیدگاه برای این محصول!

در روزهای عادی، سفارش‌ طبق رویه‌های زیر ارسال می‌شود. در شرایط ویژه مانند جشنواره‌ها یا روزهای شلوغ و پرازدحام مانند اسفند ماه، برحسب روش و محل دریافت سفارش، زمان ارسال متفاوت است و امکان دارد، طبق رویه‌های عادی صورت نگیرد.
Copyright MAXXmarketing GmbH
JoomShopping Download & Support

تضمین بهترین قیمت

خرید با ارزانترین قیمت

تحویل آنی

دریافت آنی پس از پرداخت

ضمانت اصل بودن

محصولات با لایسنس

پرداخت آنلاین

با کارت های عضو شتاب

ما را دنبال کنید

خبرنامه

تماس با ما

location تهران - شکوفه شمالی - خ 20 متری انقلاب - مجتمع جوانه - طبقه 3 - واحد 34
phone 02155871580
phone 02155870306
phone 09198233783
mail این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید